فیلمینا

جدیدترین سریال ها و فیلم های سینمای ایران

فیلمینا

جدیدترین سریال ها و فیلم های سینمای ایران

از جدیدترین فیلم ها و سریال های ایرانی را در فیلمینا مطلع شوید و از آخرین و داغ ترین اخبار سینمای ایران آگاه باشید :)

آخرین مطالب
يكشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۷:۰۸ ب.ظ

معرفی فیلم سینمایی کلمبوس

کلمبوس فیلمی در ژانر کمدی و در مدت 85 دقیقه به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی هاتف علیمردانی ساختهٔ سال 1397 است.

کلمبوس آخرین اثر هاتف علیمردانی، کارگردان ایرانی است که فیلم های پر فروشی را در کارنامه خود دارد. از جمله آثار علیمردانی می توان به آبا جان، هفت ماهگی، مردن به وقت شهریور، کوچه بی نام و… اشاره کرد.

جالب است بدانید جرقه ی کلمبوس (columbus) با صدور فرمان دونالد ترامپ و مبنی بر جلوگیری از ورود مهاجران ایرانی و سردرگمی آن ها در فرودگاه های آمریکا، در ذهن علیمردانی زده شد.

بازیگران فیلم کلمبوس که در این فیلم درخشیده اند عبارتند از فرهاد اصلانی، سعید پورصمیمی، شبنم مقدمی، مجید صالحی، هانیه توسلی، فریده سپاه منصور، گیتی قاسمی، عرفان ابراهیمی، میترا رفیع، فرنوش نیک اندیش، تورج الوند، نیما نیک طبع و غیره.

فرهاد اصلانی که در حال حاضر فیلم مغز های کوچک زنگ زده را بر پرده ی سینماها دارد در فیلم کلمبوس نیز خوش درخشیده، اصلانی پیش تر نیز تجربه های موفقی چون کوچه بی نام را با علیمردانی داشته است.

در خلاصه داستان فیلم کلمبوس آمده است که در این روزهای سرد، در این روزهای سخت، بروم یا بمانم؟!
فیلم کلمبوس داستان خانواده ی نیمه سنتی حشمت الله خان است که تصمیم به مهاجرت به آمریکا می گیرند، در این بین گرین کارت های نیمی از اعضای خانواده صادر می شود و راهی آمریکا می شوند، اما نیمی دیگر در ایران می مانند و این تازه شروع ماجراهای کمیک کلمبوس است.
ماجرا از جایی شروع می شود که یک خانواده ی عجیب و غریب که نمونه ی کاریکاتور گونه ای از خانواده های ایرانی است، تصمیم می گیرند به آمریکا مهاجرت کنند. از حشمت الله خان که پدر بزرگ شوخ و شنگ تا نوه های کوچک خانواده، سودای آمریکا را در سر می پرورانند، فارغ از این که این رویای آمریکایی خیلی هم شبیه به تصوراتشان نیست.

کلمبوس در واقع با مهاجرت، موضوع داغ این روز ها شوخی می کند و در باطن به همه ی معضلاتی که می تواند به همراه خود بیاورد اشاره می کند، موقعیت های کمدی که بی شک همه ی آن هایی که مهاجرت را تجربه کرده اند با آن ها بیگانه نیستند.

از نکته های بامزه ای که تیم تبلیغات فیلم کلمبوس هوشمندانه با آن شوخی کرده اند استفاده از جمله ی Columbus is coming به همراه تصویر دونالد ترامپ در پوستر های تبلیغاتی فیلم کلمبوس با تمی از گیم آف ترونز است که علاوه بر این که جمله معروف جان اسنو، winter is coming را به یاد می آورد، اشاره ای است به تصویر مشابهی که دونالد ترامپ و در هنگام اعمال تحریم های نفتی ایران آن را در صفحه اجتماعی خود به انتشار گذاشته بود.

یکی دیگر از ویژگی های فیلم کلمبوس لحن بی طرفانه ی آن است. کلمبوس در کنار همه ی شوخی هایی که با موضوع مهاجرت می کند درباره ی آن حکم کلی صادر نمی کند و تصمیم نهایی را بر عهده ی مخاطب می گذارد.

  • Admin Weblog

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی